zdravi veganski recepti in prigode materinstva

Veganska pastirska pita

Veganska pastirska pita

Pastirska pita v različnih veganskih preoblekah je pri nas doma velikokrat na meniju. Vsi jo obožujemo. Meni najbolj okusna je s šampinjoni in ajdovo kašo, piko na i pa da kremast in zapečen pire krompirček na vrhu.

Tokrat pa s pirejem iz krompirja in korenja, spodaj pa šampinjoni in kvinojini kosmiči.

Za pastirsko pito potrebuješ:
krompir, korenje
čebulo, šampinjone, kvinojine kosmiče ali ajdovo kašo
valsoia (ali druga) smetana za kuhanje
brezglutenska moka po izbiri
začimbe

Krompir in korenje olupiš in skuhaš za pire. Količine prilagodiš, naj bi bilo pravilo nekih 200 g krompirja na osebo. Razmerje krompirja in korenja naj bo rahlo v prid krompirju.

Nasekljaš vsaj eno večjo čebulo, ki jo prepražiš na olivnem olju. Šampinjone (za 3 osebe celih 500 g) očistiš in narežeš na manjše koščke, prepražiš, začiniš – sol, poper, kurkuma, rdeča paprika, bazilika, origano, malo šetraja. Pokuhaj, da šampinjoni spustijo vodo, dodaj kvinojine kosmiče ali namočeno ajdovo kašo (delala sem obe verziji in obe sta odlični – enkrat pač nisem imela ajdove kaše, po omari pa so se mi valjali kvinojini kosmiči… in voila!). Če je presuho, dolij malo vode, poskusi in popravi, če je treba. Ko so sestavine približno povezane in kuhane, dolij malo sojine smetane. Zmes naj bo gosta, rahlo kremasta.

Nadevaj v steklen ali keramičen pekač. Krompir in korenje zmečkaj v pire. Pire lahko narediš z margarino ali olivnim oljem ter ovsenim ali drugim nesladkim napitkom, tudi v pire se krasno poda sojina smetana, ni pa nujna sestavina. Pire razporediš po šampinjonih, zgladiš tako, da ‘tesni’ na vseh straneh.

Postaviš v pečico na 180 za 20-30 minut. Vse sestavine so že toplotno obdelane, tako da gre izključno za finiš v pečici, da se vse nekako poveže, krompirček na vrhu se zapeče, ta čas pa ravno malo pospraviš in pripraviš mizo 🙂

Dober tek!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *