zdravi veganski recepti in prigode materinstva

9 krožnikov za kosilo z rižem

V objavi vam ponujam nekaj preprostih in predvsem dokaj hitrih idej z rižem. Uporabljam različne riže in različne načine priprave. Riž je kar pogosta priloga na naših krožnikih, posebno kadar moram namisliti nekaj na hranljivega, otrokom privlačnega in hitro pripravljenega. V rižotko se da dati marsikaj, da jo obogatimo – tako v smislu okusa kot hranil. Upam, da te spodnjih 9 predlogov navduši, da tudi sam-a preizkusiš različne kombinacije 😉 Zelo redko preverjam v kakih tabelah, kaj in koliko vnašam v telo s hrano, nekajkrat sem vnesla celoten dan hrane v cronometer in ugotovila, da v večini zadostim vsem potrebam na dnevni bazi. Občasno vzamem kak dodatek, to je pa tudi to. Navadila sem se, da pojem veliko sadja in zelenjave, manj drugih neumnosti, poskušam jesti raznoliko (kar mislim, da se odraža na krožnikih) in vključujem živila vseh barv.

1. Basmati s prilogami

Na krožniku je na vodi kuhan basmati – kuham v osoljeni vodi po navodilih na embalaži. Zraven sem na hitro popekla šampinjone, stročji fižol je bil zmrznjen in hitro pripravljen, prav tako kuhan na vodi. Dodala sem še svežo solato z motovilcem (začinjeno z bučnim oljem in limoninim sokom ter posuto s semeni) in paradižnikom.

2. Rižota s šparglji in ajdo

Rižota je narejena z okroglozrnatim rižem (navaden Zlato polje) in ajdovo kašo. Najprej nasekljamo čebulo, potem popražimo/podušimo šparglje – sama jih začinim s soljo, poprom in limoninim sokom, na to stresemo primerno količino riža in nekaj žlic ajdove kaše. Začinimo in popražimo vse skupaj, nato pa zalijemo z vodo, ali še bolje, jušno osnovo. Zalivamo in mešamo dokler se riž ne skuha do konca.
Krožnik je obložen še s šampinjoni, reklicirano popečeno zeliščno polento od prejšnjega dne in solato s toplim paradižnikom (paradižnik sem na hitro vrgla v vročo ponev in ga samo malo posolila).

3. Basmati in tofu z zelenjavo v omaki

Basmati samo skuhamo, skrivnost je v omaki 😉 Čeprav je zelenjava zmrznjena (porabila sem neke malenkosti take in drugačne mešanice in mešanice za mineštro – neko vrsto in/ali obliko zmrznjene zelenjave imam skoraj vedno doma – lifesaver!) je bila omaka odlična. Spomnila sem se, da imam nekje tamari sojino omako in sem se odločila, da poskusim narediti tako ‘azijsko’ zadevo. Ne vem, če mi je uspelo, ampak meni je bilo dobro 😀 Skratka, tofu narežemo na kocke (lahko ga tudi spustimo) in ga malo mariniramo v tamari omaki. Potem ga popečemo v ponvi, dodamo to zmrznjeno mešanico in prilijemo še malo sojine omake. Dušimo in vmes res po malem zalivamo, ravno toliko, da zelenjava skuha, dodamo poljubne začimbe, jaz sem dodala kurkumo in rdečo papriko, svežih nisem imela. Če želimo doseči bolj gladko in kremasto omakico, počakamo, da voda izpari in dodamo žlico moke, pomešamo, potem pa zalijemo z malo vode in pokuhamo. Preprosto in slastno!

4. Rižota z grahom in stročjim fižolom

Stročji fižoil in grahsta tudi pogosto v zmrzovalniku, ta zelenjava se pač menjava in kupim drugo, ko porabim. Tokrat sem imela spet okroglozrnati riž in verjetno nič pametnega v hladilniku, kar bi dala otrokom 🙂 Čeprav vsaj fižol po večini zbrskata ven, pa je rižotka skoraj vedno dobro sprejeta. Če imamo čebulo jo uporabimo, sicer lahko brez. (Čebulo) Zelenjavo prepražimo na olju, začinimo s soljo in poprom ter drugimi začimbami po želji, dodamo riž in vse skupaj pomešamo, med kuhanjem zalivamo z vodo ali jušno osnovo in večkrat premešamo. Meni je prav všeč preprost okus graha in fižola v tej kombinaciji, ne potrebujem nič drugega. Odlična je tudi kombinacija tega riža, ajde in graha, obvezno na čebuli.

5. Basmati s stir-fry zelenjavo

Spet basmati. Ja res je krasen. Ko ga imam na zalogi, je večkrat na krožniku, potem se zgodi tudi da ga dlje časa ne kupim in je na sporedu kater drug riž. Tokrat objemu na hitro popražene zelenjave in šampinjonov. Nič posebnega – vso zelenjavo, najbolje, če je sveža, na hitro popražimo v voku ali večji ponvi, začinimo po okusu, da ni presuha jo vmes zalijemo s par žlicami vode. Voila!

6. Rižota z gozdnimi gobami

Tokrat pa pravi riž za rižote. Arborio. Res je poseben riž, škrobnat, kremast, bogat. Za rižoto popražimo čebulo, dodamo gobice (prav dobra bo tudi s šampinjoni, čeravno dosti manj aromatična) in nasekljan korenček (obvezno!) ter svež peteršilj (obvezno!). Začinimo pa še s kurkumo, malo rdeče paprike, ščep suhe bazilike, poper. Vse skupaj fino popražimo, da se razvije aroma gob in začimb. Nato dodamo riž, pomešamo in tekom kuhanja zalivamo pa mešamo pa zalivamo pa…. Na koncu potresemo še z dodatnim šopkom nasekljanega peteršilja in postrežemo. Njam!

7. Paradižnikova rižota s tremi riži

Se zgodi, ko se po hladilniku valja pol pločevinke nasekljanih pelatov in je v soboto kriza za kosilo. Popražimo čebulo, dodamo pelate, malo sladkorja, sol, poper, bazilika, origano. Malo pokuhamo, dodamo riž (okroglozrnati, parboiled in arborio v tem primeru – ker je bilo vsakega ravno premalo) in zalijemo. Kuhamo in zalivamo dokler niso vsi riži kuhani, mislim da sem pogledala na embalažo in jih dodajala po času kuhanja). Rižota je bila odličnega okusa, zelo sočna in sploh krasna popestritev 🙂 Na krožniku so tudi ajdovi svaljki, za katere bom pripravila posebej objavo z receptom. Nič bat!

8. Polnozrnat basmati

Edini v sklopu, ki dejansko potrebuje 30 minut kuhanja, tako da ne šteje ravno med ta hitre… Zato ga lahko skuhamo vnaprej. Na tem krožniku v družbi stročjega fižola in spasirane zelenjavne omake s čičeriko – omako sem naredila iz nekaj ostankov – stebelna zelena, čebula, korenček, koren peteršilja, paradižnik, malo vložene čičerike. Dodala sem še svežo hrustljavo solato.

9. Cvetačina rižota

Ne spomnim se, da bi že kje zasledila rižoto s cvetačo, ampak zadnjič sem naredila ravno to. No jaz mislim, da je odlična. Želela sem, da bi cvetača ostala čvrsta, bila lepo zapečena in krasnega okusa. Zato sem jo narezala na res majhne cvetke in jih posebej popekla v ponvi. Začinila sem jih s kurkumo, da so dobili malo barve, nekaj sem jih dala na stran, ostale pa v rižoto, že ob začetku kuhanja, da se je riž navzel okusa cvetače. Kot ponavadi, najprej popražimo čebulo, dodamo riž in cvetačo, začinimo, pomešamo in zalijemo. Skuhami, na koncu pa vmešamo še cvetke, ki smo jih dali na stran. Jaz sem na krožnik zase dodala še cvetače in kuhan stročji fižol.