zdravi veganski recepti in prigode materinstva

Ajdovo stročnati ocvrtki

Ajdovo stročnati ocvrtki

Recept za tele večnamenske ocvrtke se spravljam napisati že leta najbrž… No, končno mislim, da imam dovolj kilometrine, da spravim vse skupaj v objavo. Verjetno sem naredila že kakih 50 ali 100 variacij. Kdaj je bilo vse skupaj premehko, kdaj je razpadlo, kdaj presuho, kdaj je kar izginilo med cvrtjem :O Res vse vrste uspelih in ponesrečenih poskusov.

Osnova je ajda. Torej so lahko preprosto brez glutena.

Poleg ajde potrebujemo še neko stročnico. Deluje prav vse, od leče vseh barv do čičerike in fižola iz konzerve. Začimbe so poljubne, ponavadi sol in poper morata biti. Sama rada dodam rdečo papriko, kurkumo, origano in baziliko, včasih izpostavim eno začimbo.

Ta mešanica je tako zelo prilagodljiva, da lahko z njo naredimo čufte, polnilo za paprike, polpetke za v burger, vegi čevapčiče, ni da ni.

Za začetek namočimo ajdo. Navadno jo namočim okoli 100 g, porabim približno polovico za maso, ostalo dodam v solato ipd… Toroej polovica namočene ajde je za približno 12-15 polpetkov, kroglic ipd…

Zraven dodamo približno enako količino stročnic. Stročnice naj bodo kuhane, seveda. Nič ni narobe, če je količina stročnic manjša ali malo večja. Približno.

Poleg začimb dodam v maso malo olja – ponavadi olivnega in sodo bikarbono. Približno 2 žlici olja in pol žličke sode za tako količino. Priporočam tudi malo več soli, saj se med pečenjem malo izgubi slanost.

Vse skupaj dobro pretlačimo s tlačilko za pire ali z vilico. Masa mora postati pacasta, lepljiva.

Lahko naredimo bolj mokro maso in damo več moke (navadna bela ali riževa delujeta skoraj enako) ali malo bolj suho maso. Razlika je v teksturi. Ajda da fajn teksturo, da ni sam ocvrtek nekaj zbitega ali lepljivega, temveč je rahlo in hrustljavo. V vsakem primeru naj masa ne bo suha, naj se malo lepi na prsti, če jo skušamo oblikovati.

Masa se lahko speče v pečici, ocvre v olju ali popeče v ponvi.

Pečeni v ponvi.

Nekaj primerov:
Vegi čevapčiči – bolj suha masa, da se je lepo oblikovala, popečeni v ponvi na olju. Mislim, da sem dala rdečo lečo.

Z rdečim fižolom, manj moke, zato so v olju skoraj izginili, več moke popravi težavo.

Z rjavim fižolom – precej mokra masa, dala sem nekaj vode od fižola iz konzerve, v masi je sorazmerno malo večja količina moke (zaradi več vode), v ponvi se ocvrejo lepo, rahlo in hrustljavo.

Čufti z rjavo lečo – popečeni v ponvi nato dani v omako. Masa mehka, a dovolj čvrsta, da oblikujejo kroglice.

Polpetki, tanki, hristljavo popečeni v ponvi, z ajdovo moko, zelo hrustljavi.

Čufti #2, pečeni v pečici, potem preliti z omako, z zeleno lečo.

Prepražena čebula in česen sta dve stvari, ki ju dodam občasno – čebulo, če se mi ljubi rezati in pražiti, česen, če mi slučajno zadiši. Poljubno lahko dodamo kak nariban korenček, cvetačni rižek, kako drugo kuhano pretlačeno zelenjavo.. možnosti je neskončno!

Upam, da poskusite in da vam uspe 🙂 Dober tek!